Zajęcia dodatkowe
![PIKT 1](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/PIKT-1.jpg)
Taniec
Zajęcia umożliwiają rozwój ucznia zarówno pod względem fizycznym jak i mentalnym. Za pomocą tańca uczeń rozwija świadomość swojego ciała, poprawia funkcjonowanie organizmu, ćwiczy pamięć, uczy się pracy w grupie, rozwija kreatywność, a co najważniejsze relaksuje się aktywnie. Podczas zajęć poznaje różnorodne techniki i formy tańca nowoczesnego oraz nazewnictwa, a także historię tańca. Zajęcia umożliwiają również rozwijanie umiejętności prezentowania się przed szerszą publicznością.
![Wrzesień – lekkoatletyka](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/Wrzesień-lekkoatletyka.jpg)
Zajęcia sportowe
Zajęcia sportowe, tzw. SKS-y dają uczniom możliwość spędzania czasu wolnego aktywnie i z pożytkiem dla ich zdrowia. Pozwalają odpocząć, zregenerować siły fizyczne i psychiczne po całodziennym pobycie w szkole, rozwijać i pogłębiać zainteresowania sportowe i udoskonalić grę w piłkę nożną, koszykówkę, czy siatkówkę. Zajęcia sportowe są dostępne dla uczniów na wszystkich poziomach edukacyjnych.
![CCI20150821](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/CCI20150821.jpg)
Basen
Dodatkową formą aktywności fizycznej dla naszych uczniów są cotygodniowe zajęcia na basenie. Dzieci uczą się podstawowych technik pływackich, co daje im możliwość udziału i zdobywania medali w zawodach pływackich na szczeblu miejskim, wojewódzkim i ogólnopolskim. Pływanie jest także formą aktywności, która ze względu na swoje walory zdrowotne i rekreacyjne zajmuje szczególne miejsce w profilaktyce wad postawy i kształtowaniu prawidłowych sylwetek.
![fp_szachy-e9b14bd610f07817a6a130efc8c4fed54ba0bfe25e4d2d21c471ee9f9de77936](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/fp_szachy-e9b14bd610f07817a6a130efc8c4fed54ba0bfe25e4d2d21c471ee9f9de77936.jpg)
Szachy
Na zajęciach uczniowie zapoznają się z historią, odmianami i zasadami gry w szachy, która nosi znamiona "królewskiej". Przede wszystkim mają możliwość prowadzanie fascynujących rozgrywek pomiędzy sobą a także z prowadzącym zajęcia. Zajęcia umożliwiają także rozwój logicznego myślenia przez uczniów oraz uczą odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje.
![konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/konkurs-wiedzy-o-Wielkiej-Brytanii-1.jpg)
Zajęcia przygotowujące do egzaminów językowych Cambridge
W trakcie zajęć uczniowie rozwijają umiejętności komunikacyjne, czytania i słuchania ze zrozumieniem oraz poszerzają znajomość tematów leksykalno – gramatycznych, które są wymagane podczas certyfikowanych międzynarodowych egzaminów Cambridge takich jak: "Starters" (kl. 2 SP); "Movers" (kl. 3-4 SP); KET (kl. 5-8SP); FCE (kl. LO).
![pasowanie](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/pasowanie.jpg)
Koła Zainteresowań
Celem zajęć dodatkowych z przedmiotów dydaktycznych jest poszerzanie wiedzy zdobytej na zajęciach, a także odpowiedź na nurtujące pytania ucznia. Cotygodniowe spotkania mają za zadanie przygotować do Przedmiotowych Małopolskich Konkursów Kuratoryjnych, olimpiad i konkursów ogólnopolskich.
![kolorami malowane](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/kolorami-malowane.jpg)
Zajęcia plastyczne
Zajęcia umożliwiają rozwijanie wyobraźni, a także możliwość poznania różnorakich technik plastycznych. Wykonane prace na zajęciach biorą udział w konkursach międzyszkolnych, a także są sprzedawane na szkolnych kiermaszach. Zajęcia prowadzone są w kilku grupach wiekowych: kl. 0-3 SP, kl. IV-VIII SP.
![a-best-test-result_318-59335](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/a-best-test-result_318-59335.jpg)
K3- zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze
Podczas zajęć uczniowie otrzymują pomoc nauczyciela przy odrabianiu prac domowych, zagadnień gramatycznych, utrwalaniu bieżącego materiału i doskonalenie wiedzy zdobytej na lekcjach. Ponadto w przypadku nieobecności w czasie lekcji, mogą napisać zaległy sprawdzian lub kartkówkę.
![pikt 4](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikt-4.jpg)
Zajęcia rytmiczno-ruchowe
Celem zajęć jest uwrażliwienie na różne rodzaje muzyki oraz ruch. W trakcie ich trwania dzieci mają dużo swobody, przez co uczestnicy chętnie tańczą i spontanicznie wyrażają emocje ruchem. Proponowany repertuar do śpiewania jest inny niż realizowany w ramach programu szkolnego. Podstawowe aktywności w trakcie zajęć to ruch, taniec, śpiew i gra na instrumentach.
![SKMBT_C25316080314580-page-011](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/SKMBT_C25316080314580-page-011.jpg)
Piłka nożna
Zajęcia mają pozytywny wpływ na ogólną sprawność fizyczną dzieci. Stwarzają jednocześnie możliwość poznania poprzez zabawę podstawowych umiejętności z zakresu gry w piłkę nożną. W trakcie zajęć dzieci uczą się także zasad fair play i co istotne w kontekście dalszej edukacji oswajają ze współzawodnictwem.
![pikt3](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikt3.jpg)
Kółko Przyrodnicze
Celem zajęć jest przybliżenie uczniom bioróżnorodności świata roślinnego i zwierzęcego. Uczniowie w ciekawy sposób, poprzez filmy edukacyjne i przyrodnicze, zapoznają się z ciekawymi gatunkami roślin i zwierząt, które w nietypowy sposób przystosowują się do specyficznych warunków życia na lądzie i w wodzie. W ramach kółka uczniowie są przygotowywani do konkursów przyrodniczych (Świetlik), na zajęciach przeprowadzamy ćwiczenia – doświadczenia związane z tematyką konkursu.
![Scan0002](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/10/Scan0002.jpg)
Robotyka
W trakcie zajęć uczniowie budują roboty z wykorzystaniem zestawów LEGO NXT 2.0. Zapoznają się z działaniem poszczególnych czujników oraz jednostki centralnej. Poznają także podstawy programowania robotów z wykorzystaniem środowiska Mindstorms nxt 2.0.
![pikt 6](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikt-6.jpg)
Kółko Teatralne
Celem zajęć jest pobudzenie i rozwijanie zainteresowań teatrem oraz przygotowanie do świadomego odbioru sztuki teatralnej. Uczniowie na zajęciach poznają podstawowe pojęcia związane z teatrem, doskonalą technikę czytania i recytacji, pracują nad dykcją, poprawnym oddychaniem i emisją głosu, mimiką, gestykulacją i innymi środkami artystycznego wyrazu. Aktywny i twórczy udział w zajęciach umożliwia uczniom rozwinąć indywidualne zdolności i zainteresowania, a także wziąć udział w przygotowanych przedstawieniach.
![osobaikona](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/09/osobaikona.png)
Odwagi Noblisto!
Zajęcia skierowane do uczniów klas 0-3. Wraz z Pinkiem Nobliści spróbują odnaleźć odwagę i nauczyć się radzić sobie z przeciwnościami losu! Będąc w drużynie Pinka, wzmocnią swoje poczucie wartości oraz uodpornią się na nadchodzące wyzwania. Celem zajęć jest kształtowanie odporności psychicznej, ćwiczenie, rozwijanie samoświadomości i samowiedzy, wzmacnianie pewności siebie i wiary w swoje mocne strony oraz kształtowanie asertywności.
![pikt 2](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/pikt-2.jpg)
Rozwijanie przez czytanie
Zajęcia czytelnicze dla klas pierwszych w oparciu o program Akademia Emocji z elementami biblioterapii. Na zajęciach realizowane są treści z zakresu zdrowia emocjonalnego uczniów oraz honorowane wskazówki drzewa Hiszpańskiej Szkoły Superrodziców. Podstawa programowa wyraźnie podkreśla, iż uczeń na I etapie edukacyjnym powinien posiąść umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji u siebie oraz u innych. Nie powinno mu sprawiać trudności ich przedstawianie za pomocą artystycznych środków wyrazu oraz panowanie nad nimi i wyrażanie ich w sposób umożliwiający funkcjonowanie w grupie rówieśniczej. Za pomocą książki oraz animacji czytelniczych honorowane są tutaj wszystkie powyższe założenia.
![osobaikona](https://www.edukacja.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/09/osobaikona.png)
Milowe Noblistów
Zajęcia dla uczniów klas trzecich opierające się na solidnych fundamentach współczesnej psychologii i pedagogiki, wspierane kartami obrazkowymi. Metoda MILOWE bazuje przede wszystkim na grach i zabawach coachingowych, zasadach Porozumienia Bez Przemocy, teorii Self-Reg, technikach pracy z obrazem i metaforą, bajkoterapii i pracy z ciałem. Pomaga usprawniać procesy uczenia się i zapamiętywania, wpływa na poprawę koncentracji, rozwija w uczniach samodzielność, kreatywność i ciekawość świata. To sposób na wspieranie rozwoju dziecka poprzez budowanie świadomej komunikacji, rozwijanie u dzieci kompetencji społecznych, emocjonalnych, językowych i wzmacnianie u dzieci poczucia własnej wartości.