W czwartek, 3 stycznia 2019 odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu „Nobliści pytają”. Tym razem uczniowie mieli okazję spotkać się z prof. Michaelem A. Kamińskim, który na co dzień zajmuje się badaniami z zakresu geologii.
W trakcie spotkania uczniowie mieli możliwość zapoznania się z problematyką islamu w Azji. Nasz gość zaprezentował historię i teraźniejszość Mekki i Medyny dwóch ośrodków pielgrzymkowych islamu na świecie. Uczniowie pytali o pozycję kobiet w krajach islamskich oraz o sytuację gospodarczą w krajach wydobywających ropę naftową w kontekście kurczących się zasobów ropy naftowej.
Pan Profesor wyczerpująco udzielał odpowiedzi na pytania naszych uczniów, którzy żywo byli zainteresowani tymi zagadnieniami.
Dziękujemy bardzo naszemu Gościowi oraz uczestnikom spotkania – naszym uczniom i zapraszamy na kolejne.
Projekt “Nobliści pytają” organizowany jest przez Fundację Nowa Szkoła we współpracy z Prywatną Szkołą Podstawową im. Noblistów Polskich w Krakowie.
Prof. Mike Kaminski is a Full Professor at the Department of Geosciences. He started his prolific academic career in 1979, graduating with a B.S. degree in Geology from Rutgers University, New Brunswick N.J., USA. He did his masters degree in Geology at the Jagiellonian University in Krakow Poland. In 1987, he was awarded his Ph.D. in the subject of Oceanography from the W.H.O.I./M.I.T. Joint Program in the USA. In 2007, he defended his “Habilitation” thesis at the Polish Academy of Science.
His research, projects and teaching experience spans nearly 30 years and his recognition within the academic world bring significant recognition to KFUPM. Dr. Kaminski is fluent in English and Polish and holds a Visiting Professorship at the AGH University of Science & Technology in Krakow. He has authored over 200 scientific publications and is a member of the editorial boards of several academic journals, including Micropaleontology, the Revue de Micropaleontologie, Geological Quarterly, and the Grzybowski Foundation Special Publications. He has supervised over 60 graduate students.